Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:

Szavazás
Eseménynaptár

Csaknem 20 ezerrel nőtt a digitális tévéelőfizetések száma

2012. március 21. 07:39
2012 januárjában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,677 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

 

A gyorsjelentés tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
 
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) január végén 2,836 millió előfizetést tartottak nyilván.
 
Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 59,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 58,3 százalékhoz képest.
 
A digitális előfizetéseken belül januárban 690 ezerről 701 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 923 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 53 ezer előfizetője volt a hónap végén.
 
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 24,3 százalékról 24,7 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése tovább emelkedett, januárban 34,4 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 41,7 százalék, most 40,9 százalék volt.
 
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,9 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,6 százalék volt.
 
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,860 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,184 millióról 1,159 millióra csökkent.
 
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,2 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,7 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 17 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,7 százalékkal.
 
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,8 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 22,8 százalék.
 
Forrás: Médiainfó - www.mediainfo.hu

 

Innomedia.hu
Hozzászólások