Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:

Szavazás
Eseménynaptár

Tovább szárnyal a keresőreklám

2012. április 24. 06:09
A keresőhirdetésekre fordított összeg 30 százalékkal ugrott meg az idei és a tavaly első negyedév között eltelt időszakban, ez egyben azt is jelenti, hogy a növekedési ütem megduplázódott. Ekkora mértékű év/év emelkedést a 2010-es év negyedik negyede óta nem tapasztalhattunk a piacon - húzza alá az IgnitionOne eMarketer által idézett kutatási jelentőse.

Globális szinten a keresőreklám ma még tulajdonképpen a Google szolgáltatásával egyenlő, a világpiacon egyeduralkodónak tekinthető ez a cég - a növekedés tehát csaknem teljes egészében eme óriásvállalat pénztárcáját hizlalja. A Yahoo és a Microsofthoz tartozó Bing 2009 második felében lépett partnerségre, de egyelőre nem, pontosabban csak egyes országos piacokon tudták némileg kikezdeni a nagy rivális hegemóniáját.

A magyar piacról még nem érhetők el 2012. első negyedévi adatok, annyit azonban tudni, hogy a tavalyi évben (az év egészében) hasonlóan egészséges fejlődést tudott felmutatni a keresőreklám. A digitális reklámszakmát tömörítő Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai szárnya, az IAB Hungary becslése szerint 2011-ben 9,8 milliárd forint reklámköltés landolt a keresőknél, ami 31 százalékos növekedés 2010-hez képest, miközben a teljes online ráfordítás "csak" 12 százalékkal erősödött. Magyarországon egyébként tavaly szorította először az 50 százalékos lélektani határ alá a display szeletét a keresőhirdetés.
 
Az USA-ban már a mobileszközök hajtják a keresőreklám-piacot is
 
Az IgnitionOne felmérése külön figyelmet szentelt az ebből a szempontból a világ egyik legfejlettebbjének számító amerikai piacnak. A tapasztalatok szerint ott tovább folytatódott a mobil keresőmarketing lélegzetelállító növekedése: a vizsgált időszakban 221 százalékkal ugrott meg a költés ezen a platformon. A táblagépek népszerűségének növekedése egyértelműen felhívta magára a hirdetők figyelmét, akik mobil keresőreklám-büdzséjük több mint kétharmadát (67%) költötték el erre a felületre (vagyis több mint kétszer annyit fordítottak táblagépekre, mint mobiltelefonokra).
 
Ez ügyben az sem szegte a reklámozók kedvét, hogy az átkattintási arány (CTR, azt mutatja meg, hogy a hirdetést látó felhasználók közül mennyien kattintanak rá a reklámra) a mobiltelefonokon nemcsak a számítógépeken, hanem a tableteken megfigyelhetőnél is szignifikánsan magasabb. A telefonok esetében ugyanis 4,4 százalékot, míg a táblagépeken 3,1, a PC-ken 2,5 százalékot mértek a kutatók.
 
A keresőhirdetések terén a szektorok közül az elmúlt negyedév az utazásé volt, ezen a területen 59 százalékkal nőtt a ráfordítás a megelőző év azonos időszakához képest. Az utazási szektor növekedési üteme az IngitionOne szerint a kiskereskedelmét is felülmúlta, mind az átkattintások, mind a megjelenések tekintetében növekedni tudott.
 
Magyarországon egyelőre nem a mobil felületek húzzák a szegmenst, hiszen mobilreklámra összesen 740 millió forint jutott az elmúlt évben, aminek nagy része ráadásul display megjelenés volt a már idézett IAB-becslés szerint.
 
Forrás: Médiainfó - www.mediainfo.hu

 

Innomedia.hu
Hozzászólások